PŘÍBĚH

Kdo jsme a jak to celé začalo?

Darek Golebiowski

Social media specialist
Výkonnostní marketing 

"Marketing na sockách nefunguje!" často slýchávám. Šestým rokem se specializuji na odvětví online marketingu, primárně se věnuji sociálním sítím. Podílel jsem se na desítkách projektů jako social media / online marketing stratég, konzultant a specialista. 

Čím déle jsem v oboru social media marketingu a sbírám více zkušeností, tím se dostávám i k vícero projektům, které řeší zásadní problém. Neví, jak efektivně využívat marketing na sociálních sítích.

Není to o boostování příspěvků, je to o promyšlené strategii, pixelu a jeho eventech, datech, produktovým katalogu, tonalitě značky, chytlavé kreativě, textaci, správné optimalizaci, smysluplném funnelu a testování. 

Začal jsem si uvědomovat, jak náročné musí být pro podnikatele a firmy zorientovat se v odvětví "online džungle", kde se každý den mění pravidla, vymýšlejí nové postupy, funkce ad.

Právě proto jsme s Naomi založili Businessology, kde se vás budeme snažit navést tou správnou cestou a ukázat vám, jak vybudovat ze sociálních sítí plnohodnotné marketingové kanály, které vám budou přinášet vytoužené výsledky. 

Nejsme agentura! Businessology je tým dvou nadšenců, který má za úkol jediné: Pomoct vám najít tu nejefektivnější cestu pro váš business. Ať už pomocí bezplatného contetu na našem webu a sociálních sítích, případně školeními a konzultacemi nebo profesionální správou vašeho projektu.

Naomi Naddeo 

Social media creative
Content I Grafika I Fotografie 

Jak se stát z vášnivé fotografky a retušérky specialistkou na sociální sítě? Vlastně to není ani tak těžké. Vždy jsem byla kreativní a milovala objevování nových cest.

Postupem času jsem na dráze fotografky / retušérky zjistila, že díky mé práci můžou firmy na sociálních sítích vybočit z řady a odlišit se od konkurence - budovat silný a zapamatovatelný brand! 

A tak jsem se plně ponořila do sociálních sítí, abych svou kreativní stopu rozšířila i o efektivní budování social media profilů.

Měnit nudné a nic neříkající sociální sítě na zábavné a poutavé komunikační kanály mě naprosto pohltilo.

Tak co, dáme se do práce a uděláme z vašich sociálních sítí oblíbený a navštěvovaný profil?

Jak každý, kdo pochopí marketing na sociálních sítích, může posunout svůj business mílovými kroky kupředu...

Čím déle jsem v oboru a sbírám více zkušeností, tím se dostávám i k vícero projektům, které řeší zásadní problém. Neví, jaký reklamní kanál zvolit pro splnění svých cílů. 

A tak jdou s davem... 

Uvedu častý příklad na marketingu na sociálních sítích.

"Dneska frčí Facebook, tak tam taky musíme přece být, no ne?!" - Ano, být na Facebooku a Instagramu má bezesporu nespochybnitelné výhody, ale vstoupit tam budovat svou značku s tímto mindsetem zkrátka není rozumné. 

Být někde jen proto, že tam jsou ostatní není cesta s profitabilní vidinou. To je i důvod proč ještě dnes většina businessů tvrdí, že marketing na Facebooku nefunguje... ale funguje :) Jen musíme vědět, co od něj očekávat a stanovit si reálné cíle.

A tak, když mi klient oznámí, že musí být na sociálních sítích, má otázka zní: "A jaké tam jsou vaše cíle?" Větsinou se dozvím něco ve smyslu "No chceme, aby nás tam vidělo hodně lidí a přišli na náš web."

Zní to jednoduše a logicky, že? 

Další věc je ale ta, že Facebook má měřící kód - Pixel - který sbírá data a učí se. Čím více jich má, tím je chytřejší. Tím pokročileji se dají nastavovat a cílit kampaně a doručovat tak zajímavější výsledky.  

Několikrát jsem viděl, jak klient spustil reklamu a čekal zázraky během prvního týdne. Investoval nesmyslně velké peníze, neměl navrženou žádnou strategii s tím koho chce oslovit a co mu chce vlastně sdělit. Zkrátka chtěl být "jen vidět".

Představme si scénář, kdy se ten samý klient nerozhoduje na základě toho, že být na Facebooku je trendy. Rozhoduje se díky informovanosti o tom, že Facebook má nějaký pixel, learning phase, machine learning, různé optimalizace a objectivy a že je to zkrátka běh na delší trať. 

Nerozvrhl by si tento klient peníze úplně jinak? Nepřemýšlel by nad svým projektem odlišně a střízlivěji? Neinvestoval by raději na dlouhodobější bázi? Určitě ano. 

Přátelé, a to mluvíme jen o Facebooku. Teď si představme, že máme ještě Instagram, LinkedIn, YouTube, Google, Seznam, zbožové srovnávače a další online marketing kanály.

"Jak se v tom ale doprčic jen zorientovat?" 

Přesně to je otázka, které jsem si začal v poslední době více a více všímat. Byl to taky jeden z hlavních impulsů proč jsem si řekl, že je třeba začít informovat podnikatele a firmy více do hloubky! 

Direct-respone marketing je fenomén naši doby a nikam nezmizí. Naskytá příležitosti, jak se z chudého člověka může stát přes noc milionář a nebo naopak z milionáře chudý člověk. 

Vše je pouze o informacích a nebo o lidech, kteří ty informace mají a mohou vám pomoci. Právě proto vzniklo Businessology. 

Popravdě, dlouho jsem otálel...

V dnešní době, kdy na sociálních sítích vidím různé "marketingové guru", kteří slibují, jak vám pomohou vydělat miliony a dostanou vás až do samých nebes, aniž by prvně viděli váš projekt. Navíc, když se podívám na kterých projektech spolupracovali, tak to jsou buďto nějaké mini e-shopy s obratem pár desítek tisíc a nebo jsou reference nedohledatelné. Neříkám, že jsou takový všichni! Naopak znám i několik talentovaných online markeťáku, se kterými je radost spolupracovat a kteří chtějí klientovi opravdu pomoct.

A tak v mé hlavě zaznělo "STOP, jdeme do toho!" Podílel jsem se již na desítkách projektů (vše najdete zde nebo na mém osobním webu gowski.cz) a drtivé většině jsem dokázal pomoci. Spojil jsem síly se svou kolegyní Naomi, která patří mezi ty nejkreativnější duše, co znám. Svým odlišným přemýšlením nad projekty dokáže klienta vždy posunout a dát mu svou nezaměnitelnou stopu.

Proto věřím, že vám máme co předat a ukázat vám nové cesty, o kterých jste nevěděli a mohou vám pomoci vydělat více peněz nebo ušetřit při rozhodování. 

Online marketing nejsou jen sociální sítě, není to ani jen Google, či Seznam. Vše je provázané a se správnou dávkou zkušeností, kreativity a testování se dá vymyslet komplexní strategie, která může pomoci téměř jakémukoli zdravému projektu. My se specializujeme primárně na sociální sítě, ale rádi vám pomůžeme s online marketingem i komplexně. 

Businessology vás bude:

  • zdarma vzdělávat v oboru pomocí podcastu, článku a videí.
  • také pro vás připraví placená školení, které budou strukturované a provedou vás daným odvětvím od A do Z. 
  • v neposlední řadě nabídne tým specialistů na online marketing k vašim službám 

Je jen na vás jaká z variant vám bude dávat největší smysl a kterou se rozhodnete využít. Businessology je tu pro vás, aby vám pomohlo posunout se dále.